Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

traducere steaguri

Vinete murate în oţet- Alexandra


Rareori mă entuziasmez în faţa unei farfurii cu mâncare, cu atât mai puţin în faţa unor murături…Totuşi, cand am gustat prima data din vinetele murate, am crezut ca visez, adica aveau , au , un gust divin. Nu exagerez.
Reţeta este urmatoarea:
5 Kg de vinete, albe, frumoase, mai grăsane
4 Kg de gogoşari
1l apa,1l otet
2 linguri sare,16 linguri zahăr
usturoi
2 l ulei bun de floarea soarelui
Se curăţă vinetele de coaja neagră şi se taie rondele cu grosimea de 1,5-2cm, apoi se prăjesc în ulei pâna devin aurii. Aveţi grijă sa nu le prăjiti prea tare,căci se inmoaie de tot şi nu e cazul. Va intra ceva ulei, deci să fiti pregătiţi cam cu 2 litri de ulei. Se lasă la scurs şi racit -foarte important.
Gogoşarii se taie în sferturi, se curăţă şi se opăresc câteva minute in următoarea soluţie fierbinte-apa cu otetul,zahărul si sarea.
Apoi se asează în borcane de 800 gr. Primele doua rânduri vor fi vinetele,apoi alternativ gogoşarii, pană sus,unde ultimul rând va fi din vinete.Intre rânduri se pun unul-doi căţei de usturoi.
Se adaugă soluţia în borcane ,se pun capacele şi se fierb la bain-marie 30 de minute.
Se pare că reţeta e bulgărească, în orice caz mi-au trebuit 2 ani să o smulg unei cunoştinţe, căreia îi mulţumesc încă o dată şi pe această cale că s-a îndurat de mine şi mi-a dat-o. Eu însă sunt fată bună si uite , v-o dau şi vouă chiar fără să mi-o cereţi.
Cu drag,
Alexandra
și a doua rețetă, de la comentarii, postată de maria

Cu mare placere,eu am gasit reteta in Carticica >Vara si toamna in camara taPractic in bucatarie<
Deci:
2 kg vinete
2 kg conopida
300 ml ulei
1 litru bait pregatit din 300 ml apa,700 ml otet,1 lingura miere(eu am pus zahar in loc de miere,dupa gust),1 lingura sare,piper.foi de dafin dupa gust.
Cum procedezi:
Cureti vinetele si le tai rondele si le rumenesti usor in ulei pe ambele parti.
Pregatesti baitul si il pui la fiert cateva minute,apoi pui conopida desfacuta in buchetele si o lasi 5 min,apoi o scoti cu paleta si o pui intr-un vas.Procedezi la fel cu vinetele,apoi le asezi in borcane un strat de vinete,unul de conopida.Torni baitul fierbinte peste ele , inchizi borcanele si le sterilizezi 30 de minute.
Practic e ca reteta cu gogosar,daor ca punem conopida!



rețeta alexandrei


0 comentarii:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

poate ai ceva de zis

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Etichete

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers
;