Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

traducere steaguri

Am curtea plină de ciuperci





oare sunt comestibile ? au crescut la baza prunilor sau pe lângă. unele sunt foarte mari și zemoase.
oare dacă le mănânc o să vă privesc de sus ? (din ceruri, nu altfel ... :D )












am aflat de pildă, cum recunosti ciupercile otravitoare













-  chiar dacă le cunoști sau nu, cel mai bine ciupercile se verifica intotdeauna inainte de mincare, pentru a evita otravirea sau chiar moartea, prin una din urmatoarele metode:














- dacă nu le cunoști, nu lua ciuperci decat din magazine specializate nu de la taranipentru că, și în cazul în care cunoasti foarte bine ciupercile comestibile, in timpul ploilor se poate ca acestea sa se "otraveasca" de la alte ciuperci otravitoare din jur.









- se introduce o lingurita de argint in mincarea de ciuperci cit timp este pe foc si daca lingurita se innegreste, ciupercile sint otravitoare.











- se pune patrunjel verde in mincarea de ciuperci si daca acesta se ingalbeneste, ciupercile sint otravitoare.











- se pun ciupercile la fiert impreuna cu o ceapa taiata in doua. Daca ceapa se albastreste, se invineteste sau se innegreste, ciupercile sint otravitoare.










ca supliment, dacă n-ai murit după ce ai consumat ciupercile, e bine de știut : ciupercile ramin albe dupa preparare daca se picura peste ele, imediat ce au fost spalate, suc de lamaie.ciupercile nuu se curăță de pieliță.










acestea sunt la baza unui prun













ce culori frumoase de toamnă













oare cum se numește













parcă ar fi o pălărie de cucoană aristrocată













deși e iarnă, deși e decembrie, ciupercile fac un contrast extraordinar cu iarba verde și suculentă











nici az' vară n-a fost verdele atât de verde și maronul atât de maro












ce frumoase sunt !  oare or fi comestibile


3 comentarii:

phlox spunea...

Posibil sa fie ghebe de gradina sau ciuperci de prun/gunoi/balegar
Si la mine in curte apar,si au niste palalai de palarii, cred si eu, au hrana buna....
noriciul meu chiar mi-a reprosat ca nu i-am spus cat au fost tinere ciupercine.....

thamara spunea...

dacă nu ești sigură, mă abțin. mai bine rabd 8-} decât să ajung să mă dau mare, cum zisei, privindu-vă de sus... ~x(
uau, văd că-ți făcuși blog ;;) dar mă uitai după el și uite-l nu-i :-/

Anonim spunea...

Toamna asta cunoscătorii au avut de câştigat...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

poate ai ceva de zis

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Etichete

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers
;